İş Yerinde Mesleki Eğitim (İME) dersini almak isteyen öğrencilerimiz öncelikli olarak eğitim alacakları firma ile irtibata geçerek firmaya süreç hakkında genel bilgi vermelidir. Firma yetkilisi (Aşçıbaşı, Genel Müdür veya İnsan Kaynakları Müdürü ya da personel alımı ile ilgili sorumlu olan yetkili) firma.bilecik.edu.tr adresine kullanılan, geçerli bir e-posta adresi ile firmanın kaydını gerçekleştirir. Sisteme giriş yapılabilmesi için firmaya verilen şifre e-posta adresine gönderildiğinden e-posta adresinin geçerli ve kullanılabilir olması önemlidir. Firmanın kayıt onayı üniversitemiz tarafından onaylandıktan sonra firmanın kayıt olduğu e-posta adresine gönderilen şifre ile firma yetkilisi sisteme girerek öğrenci talebinde bulunur. Öğrenci talebinde bulunurken seçilen birimin ve bölümün doğru olması (Osmaneli MYO, Aşçılık Programı) ve eğitim-öğretim yarıyılının doğru seçilmesi önemlidir. Öğrenci talebinde bulunurken firma yetkilisinin öğrencilerin ad soyad bilgilerini açıklama kısmına yazması gereklidir. Öğrenci talebi işlemi tamamlandıktan sonra birimimiz tarafından öğrencilerin firmaya yerleştirme işlemi gerçekleştirilir. Firmaya yerleştirilen öğrencilere firma tarafından onaylanması ve imzalanması gereken belgeler 2 nüsha olarak teslim edilir. Onaylanan ve imzalanan belgelerin bir nüshası firmada kalacaktır. Diğer nüsha elden veya posta yolu ile birimimiz tarafından belirtilen tarihler içerisinde teslim edilmelidir. Aksi takdirde öğrencinin sigorta girişi yapılmayacak ve öğrenci bu dersi alamayacaktır. Birimimiz tarafından öğrenciye gönderilen belgelerin yanı sıra e-devlet kapısından alınacak Müstehaklık Belgesi ve İş Sağlığı ve Güvenliği Belgesi de birimimize teslim edilmesi gereken belgelerdir. Belgelerin teslimi sonrasında akademik takvimde yarıyıl ders başlangıcı tarihinde öğrenci firmada işbaşı yaparak 15 haftayı tamamlayacaktır.