Hukuk Müşavirliği, Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 26. ve 35. maddeleri uyarınca kurulmuştur.
Hukuk Müşavirliğinin görevleri; Üniversitenin akademik/idari/sözleşmeli personeli, öğrencileri ile diğer kişi ve kurumlarla olan anlaşmazlık ve uyuşmazlıklarında, adli ve idari mercilerde Üniversitenin haklarını savunmak, Üniversitenin tasarruflarının yürürlükteki mevzuata ve kanunlara uygun olarak icrasında idareye yardımcı olmak, verilecek benzeri diğer görevleri yerine getirmektir.
659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnameye göre;
1- Muhakemat Hizmetleri Kapsamında;
a) İdarenin taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer her türlü hukuki uyuşmazlıklarda idareyi temsil etmek, dava ve icra işlemlerini vekil sıfatı ile takip etmek.
b) İdarece hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takipleri ve tahkim ile ilgili işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemek.
2- Hukuk Danışmanlığı Kapsamında;
a) İdare Hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, idare birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslakları ile düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, idare ile üçüncü kişiler arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve idare birimlerince sorulacak diğer işleri inceleyip hukuki mütalaa bildirmek.
b) Anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümü konusunda mütalaa vermek.
c) İdarenin amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak.
3- Hukuki Uyuşmazlık Değerlendirme Komisyonunun sekreterya hizmetlerini ve idaresince verilen diğer görevleri yürütmek olarak sayılmıştır. Bu düzenleme çerçevesinde Hukuk Müşavirliği;
a) Rektörlük, Genel Sekreterlik ve diğer birimlerden gönderilen hukuki,mali, idari ve cezai sonuç doğurabilecek tüm konular hakkında görüş (mütalaa) bildirmek.
b) Üniversitenin menfaatleri esas alınarak, hukuki ihtilafları önleyici tedbirler almak ya da tedbirlerin alınmasını sağlamak.
c) Üniversitenin taraf olduğu protokol, sözleşme gibi her türlü idari işlemin hukuki ihtilaf doğurmayacak şekilde ve Üniversite menfaatleri doğrultusunda yapılması için hukuki görüş bildirmek suretiyle yardımcı olmak.
ç) Üniversitenin taraf olarak imzaladığı protokol ve sözleşmelerin, EBYS üzerinden ilgili birimlere iletilmesini sağlamak ve ıslak imzalı orjinal metinleri muhafaza ederek arşivlemek.
d) Görüş alınmak üzere gönderilen yönetmelik, yönerge, usul esaslar gibi düzenleyici işlemlerin taslakları hakkında hukuki görüş bildirmek.
e) Üniversitenin leh ve aleyhhindeki her türlü dava ve icra takibini Üniversite adına takip etmek ve neticelendirmek.
f) Üniversite tüzel kişiliği adına ihtarname, ihbarname düzenlemek.
g) Yargı mercilerinden yapılacak tebligat ile diğer kişi ve kurumların Hukuk Müşavirliği'nin görev alanına giren konularda gönderdiği tebligat hakkında gereğini yapmak.
ğ) Başta Yükseköğretim mevzuatı olmak üzere mevzuat değişikliklerini takip ederek değişikliklerin Üniversiteye yansımalarını değerlendirmek ve lüzumu halinde Genel Sekreter ve Rektör'le paylaşmak.
h) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununda harcama birimi olarak belirlenmiş olması nedeniyle birimin ihtiyaçları doğrultusunda kendi bütçesinden harcama yapmak.