Türk Dili ve Edebiyatı

Türk Dili ve Edebiyatı
Anasayfa Eğitim-Öğretim
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME VE DEĞERLENDİRME


Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
01 Ağustos 2023 Salı

3.1. Politikalar

Programımızda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) Bologna çerçevesinde düzenlenmeye devam etmektedir. Bu bilgilere (http://bologna.bilecik.edu.tr/Amac_Hedef.aspx?bno=232&bot=428) adresinden ulaşılabilir.

Kurumda öğrenci merkezli öğrenme (aktif) konusunda uygulanan politikalar;

  • Öğrenci merkezli öğretime önem verilir.
  • Öğrencilerle her aşamada düzenli iletişim kurulur.
  • Düzenli olarak öğretim üyesi ve öğrenci geri bildirimleri toplanır.
  • Proje ve ödev yapılır.

 

3.1.1. Eğitim Politikası

Bölümün ana eğitim politikası, öğrencinin nitelikli bilgi ile donatılmış ve deneyim kazanmış bir şekilde mezun olmasına yöneliktir. Bölümümüz 4 yıllık teorik eğitim vermektedir. Her dönem açılacak dersler, öğrencilerden anketler ve danışmanlık sistemi ile alınan geri bildirimler doğrultusunda bölüm kurul toplantılarında belirlenmektedir. Öğrencilerin farklı alanlardan ders almalarını sağlayarak ve öğrencilere çeşitli konularda ödevler vererek sorgulayıcı, yaratıcı, sorumluluklarının bilincinde, bilimsel araştırma yapmayı bilen bireyler olarak mezun olması hedeflenmektedir.

3.2. Yayılımlar

Öğrenci merkezli eğitim politikası doğrultusunda yapılan uygulamaların yayılımı;

Yapılan çalışmalar ile ilgili bilgiler web sitesi üzerinden duyurulmaktadır.

3.2.1. Bilinirlik

Bu politikanın birimdeki bilinirlik düzeyi;

Web üzerinden duyurular yapılarak bilinirlik sağlanır.

3.3. Yetkinlikler

Birimde öğrenci merkezli eğitim modeli ve/veya aktif öğrenme konusunda öğretim üyelerinin yetkinliklerini geliştirme yöntemleri;

  • Öğrenci danışmanlık sistemi ve uygulamaları
  • Öğrencilere ödev verilmesi ve bunların geri bildirimi

Öğrencilerin tez veya ödev konusunu öğretim üyesinin rehberliğinde belirlemesi

3.4. İş Yükleri

Ders bilgi paketlerinde öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenme yöntemi;

Ders bilgi paketlerinde derslerin kredilendirilmesi öğrenci iş yüküne göre yapılmaktadır

3.5. Öğrenci Katılımı

Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenci görüşlerinin alınma yöntemi;

  • Akademik danışmanlık hizmetleri
  • Anket çalışmaları
  • Lisans ve lisansüstünde devam eden öğrencilerle yapılan yüz yüze toplantılar
  • 3.6. Uluslararası Hareketlilik

    Öğrenci iş yükü esaslı kredi transfer sisteminin uluslararası hareketlilik programlarında kullanılma yöntemi;

    Türk Dili ve Edebiyatı programlarında yer alan derslerin iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) web sitesinde bulunmakta olup Bologna süreci ile bu değerler üzerinde güncelleme yapılacaktır. Çalışmalar devam etmektedir.

    3.7. Deneyimleme

    Staj ve işyeri eğitimi gibi birim dışı deneyim kazanma programlarının yürütülme yöntemi;

    Bölümümüzde zorunlu staj eğitimimiz bulunmamaktadır.

    3.7.1. Süreçler

    Bölümümüzde zorunlu staj eğitimimiz bulunmamaktadır.

     

    3.7.2. Paydaş Güvenceleri

    Paydaşların katılımını güvence altına alma yöntemleri;

    Bölümümüzde zorunlu staj uygulaması bulunmadığı için paydaş güvenceleri alınmamaktadır.

    3.8. Seçmeli Dersler

    Kültürel derinlik kazanımına yönelik ve farklı disiplinleri tanıma fırsatı veren seçmeli derslerin mevcudiyeti ve öğrencileri bu derslere yönlendirme yöntemleri;

    • Kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma fırsatı veren seçmeli dersler bulunur, (http://w3.bilecik.edu.tr/turkdiliedebiyati/ogrenci/)
    • Öğrencilerle yapılan yüz yüze toplantılar doğrultusunda yeni seçmeli dersler ekleme planı mevcut olup öğrencilerin talepleri dinlenmektedir.

     

    3.8.1. Disiplinler Arası Seçmeli Dersler

    Kültürel derinlik kazanımına yönelik ve farklı disiplinleri tanıma  fırsatı veren seçmeli   derslere öğrencilerin yönlendirilme yöntemi;

    Akademik danışmanlar yardımı ile.

    3.9. Seçmeli Derslerin Yönetimi

    Birimde seçmeli derslerin yönetimi ve bu konuda uygulanan mekanizmalar;

    Seçmeli derslere ilişkin uyulması gereken yazılı usul ve esaslar.

    3.9.1. Seçmeli Ders Uygulamaları

    Birimde uygulanan mekanizmalar;

    Bölüm kurul toplantısında öğretim üyelerinin ve öğrencilerin görüşleri alınarak havuza eklenecek seçmeli dersler belirlenir. Alınan kararlar öğrenci işlerine bildirilir ve öğrenci ders seçme sistemine eklenir. Öğrenciler sistemde görülen derslerden kendilerine uygun olanı seçerler.

    3.10. Öğrenci Danışmanları

    Birimde öğrenci danışmanlık sistemi uygulamalarının yürütülme yöntemi;

    • Danışmanlık sistemi geliştirilmiş ve ilan edilmiştir.
    • Öğrenci, danışmanı ile Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden çevrimiçi iletişim kurabilir ve işlemlerini interaktif olarak gerçekleştirebilir.
    • Öğrenciler danışman öğretim üyelerine sosyal ve kültürel konularda da başvurup bilgi alabilir.
    • Öğrenciler; bölüm başkanlığı, fakülte birimleri, sağlık, kültür ve spor daire başkalığı birimlerinden koordineli olarak destek alabilir.
    • Bitirme ödevi tez danışmanlıkları mevcuttur.
    • Her sınıf için belirlenmiş bir danışman öğretim üyesi vardır ve bu danışmanlar öğrencilerin gelecek planlamalarına ve eğitim-öğretimle alakalı sorularına cevap vermeye yardımcı olurlar.

     

    3.10.1. Etkinlikler

    Öğrenci danışmanlık sistemi etkililiği değerlendirme yöntemi;

    • Öğrencilerle iletişim danışmanlık sistemi ile kurulur.
    • Öğrenciler dilek ve görüşlerini danışmanlarına anlatabilir.
    • Yazılı anketler ile dersler, öğretim üyeleri vb. konularda dönüt alınır.

      3.11. Mezuniyet Koşulları

      Öğrenci mezuniyet koşullarının tanımlanması;

      • Öğrencinin başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi (BDY) ile hedeflenen ders öğrenme çıktılarına ulaşması gerekmektedir.
      • Öğrencilerin başarılı olması gereken AKTS’yi tamamlaması gerekmektedir.
      • Öğrenci bilgi sistemi ve web duyuruları kullanılarak yapılır.
      • Öğrenci Bilgi Sistemi Otomasyonu (OBS) ile güvence altına alınır.

        3.12. Çıktı Ölçümleri

        Program ve ders öğrenme çıktılarının BDY yoluyla ölçülme yöntemi;

        Mezuniyet koşulları önceden belirlenmiş ve web sayfalarında ilan edilmiştir.

        http://bologna.bilecik.edu.tr/Mezuniyet_Kosullari.aspx?bno=231&bot=427

        3.13. BDY

        BDY konusunda birimde yapılan bilgilendirme ve eğitimler;

        BDY’nin uygulama esasları ile ilgili her eğitim-öğretim yılı başında üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından organize edilen toplantılar ile sistem yeni başlayan akademisyenlere tanıtılmakta, sistemi hâlihazırda kullanan akademisyenlerin de bilgisi taze tutulmaktadır.

        3.14. Öğrenci Hakları

        Birimde, öğrencinin devamsızlığı veya sınava girmeyi engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler;

        Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

        https://kms.kaysis.gov.tr/(X(1)S(izrfg2eq5e0oozzmi2ogosud))/Home/Goster/41946?AspxAutoDetectCookieSupport=1

        3.15. Öğrenci Şikâyetleri

        Öğrenci şikâyetlerini alma mekanizmaları;

         

        3.15.1. Şikayet Giderme Politikaları

        Öğrenci şikâyetlerini gidermek için uygulanan politikalar;