Türk Dili ve Edebiyatı
2.3. İÇ PAYDAŞLAR


2.3. İç Paydaşlar
01 Ağustos 2023 Salı

2.3. İç Paydaşlar

3.1. Paydaş Analizi

Birimde paydaş analizi yapma, birimin paydaşları arasındaki öncelik belirleme yöntemleri ve öncelikli paydaşlar;

Durum analizi kapsamında paydaş analizinin yapılır, A bölümü 1.5’te belirtildiği üzere iç paydaşların öncelik sıralaması yapılmaktadır.

3.2. Paydaş Katılımı

Birim, iç paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımı (koşullar, ortamlar ve mekanizmalar);

Paydaşların karar almaya katılımı açık kapı politikası ile desteklenir. Paydaşlardan gelen geri bildirimler; odak grup çalışmaları, toplantılar, yüz yüze görüşmeler, anket vb., mekanizmalar ile ölçmekte ve dönütlere iyileştirme döngüsünde yer verilmektedir.

3.3. İ.P. Bilgilendirme

Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşların bilgilendirilme yöntemi;

  • E-posta
  • Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
  • İlanlar
  • Toplantılar ve yüz yüze görüşmeler
  • Sözlü ve yazılı duyurular
  • Web üzerinden duyurular
  • Multimedya araçları

    3.4. İ.P. Geri Bildirimi

    Birimde iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere düzenli olarak kullanılan geri bildirim mekanizmaları;

    • Yüz yüze toplantılar ve çalıştaylar
    • Konulara bağlı geri bildirim (vizyon, güçlü yanlar, zayıf yanlar vb.)
    • Memnuniyet, iyileştirme ve geri bildirim anketleri

      3.5. Dış Paydaş

      Birim dış paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımı (koşullar, ortamlar ve mekanizmalar);

      • Anketler
      • Yüz yüze görüşmeler
      • 3.6. D.P. Bilgilendirme

        Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda dış paydaşları bilgilendirme yöntemi;

        • Toplantılar ve yüz yüze görüşmeler
        • Sözlü ve yazılı duyurular
        • Web üzerinden duyurular
        • 3.7. D.P. Geri Bildirim

          Birimde dış paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere düzenli olarak kullanılan geri bildirim mekanizmaları;

          • Yüz yüze toplantılar ve çalıştaylar
          • Konulara bağlı geri bildirim (vizyon, güçlü yanlar, zayıf yanlar vb.)
          • Memnuniyet, iyileştirme ve geri bildirim anketleri
          • 3.8. D.P. Katılımı

            Kalite Komisyonu çalışmalarına dış paydaşların katılımını sağlama yöntemi;

            • Davet
            • Çalıştaylar
            • 3.9. Mezunlar

              Mezunlarla ilişkilerin yönetilmesi amacıyla geçerli olan yaklaşım, süreç, sistemler ve elde edilen geri bildirimlerin tüm süreçlerde kullanılma yöntemleri;

              • Mezun Öğrenciler ve Kariyer Merkezi Koordinatörlüğü
              • Sosyal ağlar, linkedin: https://www.linkedin.com/school/bilecik-seyh-edebali-universitesi/
              • Sosyal medya
              • Yüz yüze iletişim
              • 3.10. Öğrenci Katılımları

                Karar alma süreçlerine öğrenci katılımını düzenleyen ortam, araç ve mekanizmalar;

                • Öğrenci temsilciliği sistemi
                • Anketler
                • Danışmanlar
                • Düzenli yapılan yüz yüze toplantılar
                • Öğrenci toplulukları ile iletişim
                • 3.11. Dış Katkılar

                  Bölüm gelişimine ve sürdürülebilirliğine yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar vb. katkıları;

                  • Projeler
                  • Çalıştaylar
                  • Sempozyumlar
                  • Saha çalışmaları