1) Her dönem kayıt yenilemem gerekir mi? Kayıt yenileme işlemi için şahsen mi başvurmam gerekir?
Öğrenimine devam eden öğrenciler, her öğretim yılının güz ve bahar dönemi başlangıcında, akademik takvimde duyurulan tarihlerde, Üniversite web sayfasında yapılacak duyurulardaki talimatlara uyarak kayıt yenileme işlemi yapmalıdır. İlan edilen süreler içerisinde derslerini seçen ve varsa harç ücretlerini yatıran öğrencilerin kayıt onay işlemleri otomatik olarak yapılmaktadır. Öğrencilerimiz kayıt yenileme işlemini internet üzerinden gerçekleştirdikten sonra, açıklanan tarihlerde kayıt danışmanı ile iletişime geçerek de kayıt onay işlemlerini yaptırabilirler.
2) Sınıf / dönem geçme notu kaçtır? Bu notun altında kalınması halinde ne gibi sonuçlarla karşılaşılmaktadır?
Öğrenciler, programlarının ilk iki yarıyılında açılan bütün dersleri almak zorundadır. Üçüncü yarıyıldan itibaren her dönemde alacağı zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerimiz seçmeli ders havuzlarından da ders seçmek mecburiyetindedir. Genel not ortalaması 2.00’nin altında olan öğrenciler normal dönemdeki ders kredi yükü kadar derse (30 AKTS) kayıt yaptırabilirler. Genel not ortalaması 2.00 veya üzerinde olan öğrenciler ise normal dönemdeki ders kredi yükünün % 50 fazlası kadar derse (45 AKTS) kayıt yaptırabilirler. Öğrencinin alabileceği kredi yükünün belirleyicisi olan bu genel not ortalaması barajları, her dönemin sonu için geçerlidir.
3) Yaz okuluna gelmek zorunlu mudur?
Yaz okulu, öğrencinin güz ve bahar yarıyılında aldığı ancak, başarısız olduğu ders veya dersleri alabilmesi; öğrencinin genel not ortalamasını yükseltmek amacıyla ders almasının sağlanması; öğrenciye güz veya bahar yarıyılında kayıt olamadığı dersleri alma imkânı verilmesi; başarılı öğrenciye bir üst sınıftan ders alabilme imkânı sağlanması amaçlarıyla açılmaktadır. Yaz okuluna gelmek öğrencinin tercihine bağlıdır.
4) Yaz okulunda en çok kaç derse kayıt yaptırabilirim? Dönem içerisinde almadığım dersi yaz okulunda alabilir miyim?
Yaz okulunda en çok dört derse kayıt yaptırılabilir. Güz ve bahar dönemleri içerisinde öğrencinin alamadığı ya da alıp kaldığı derslere kayıt yaptırılabilir.
5) Güz, bahar dönemleri ve yaz okulunda üstten ders alabilir miyim?
Genel not ortalaması 3.00 ve üstünde olan ve başarı şartını sağlayan öğrenciler üst sınıftan ders seçebilir. Başarı şartı öğrencinin başarısız olduğu ya da almadığı dersinin bulunmamasıdır.
6) Yaz okulunda açılmayan ya da katılım yetersizliği nedeniyle kapatılan derslerin yerine başka bir üniversiteden ders alabilir miyim?
Üniversitenin yaz okulunda açılmayan veya kayıt yapılamayan bir ders, kredi ve ders içeriğinin ilgili Bölüm Başkanlığı’nca uygun görülmesi halinde, başka bir üniversitenin yaz okulundan alınabilir. Diğer üniversite öğrencileri de, Üniversitemizin yaz okulundan faydalanabilir.
7) Tek ders sınavına ne zaman katılabilirim? Sınava katılmak için ne zaman başvurmam gerekir?
Güz yarıyılı, bahar yarıyılı veya açılması halinde yaz okulu sonunda, tüm derslerin devam şartını yerine getirdiği halde herhangi bir dönemde, FF veya YZ notu aldığı tek dersten veya bütün derslerden geçer not aldığı halde gerekli not ortalamasını sağlayamadığı için mezun olamayan öğrencilere, sadece bir dersten akademik takvimde belirlenen tarihlerde bir ek sınav hakkı tanınır. Ancak bu sınav sonucunda alacağı not ile genel not ortalamasını 2.00’ye yükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz. Şartları taşıyan öğrencilerin sınava katılabilmeleri için akademik takvimde belirlenen tek ders sınav tarihinden en geç beş iş günü öncesine kadar öğrenim gördükleri birimlere yazılı olarak müracaat ederler.
8) Güz, bahar dönemlerinde ve yaz okulunda devam zorunluluğu var mıdır?
Öğrenciler güz, bahar dönemlerinde ve yaz okulunda teorik derslerin %70’ine; uygulama çalışmalarının ise %80’ine katılmak zorundadır. Bu şarta uymayan öğrencilere harf notu olarak DZ (Devamsız) notu atanır ve sınav hakkı tanınmaz.
9) Mazeretim nedeniyle vize / final sınavına giremedim. Mazeret sınavına girebilmek için ne yapmam gerekir?
Mazeret ile ilgili başvuru, mazeret süresinin başlangıcından itibaren beş iş günü içinde bizzat, faks veya Üniversitenin ilgili kurullarının belirleyeceği diğer bir yöntem ile yazılı olarak Fakültemiz Dekanlığı’na yapılır. Faks ile yapılan başvurularda belgenin aslı beş iş günü içerisinde Dekanlığa teslim edilir. Bu süre dışında yapılan başvurular geçersizdir. Ancak, sağlık raporlarında bu süre, istirahat raporunun veriliş tarihinden itibaren başlar.
10) Öğretim elemanlarına nasıl ulaşabilirim?
Öğretim elemanlarının iletişim bilgilerine http://rehber.bilecik.edu.tr/ adresinden sorgulama yaparak ya da fakülte web sayfasından ulaşabilirsiniz. Özellikle kayıtlarla ilgili danışmanınıza ulaşmanız gereken durumlarda öncelikli tercih olarak telefon yerine elektronik posta göndermeyi veya Öğreni Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden mesaj yollamayı tercih etmeniz hem yoğunluğu azaltacak; hem de alacağınız hizmetin kalitesini artıracaktır.
11) Kayıt yenileme ve sınav tarihlerini öğrenebilir miyim?
Bölümümüz web sitesinde bulunan Akademik Takvim sekmesinden tüm tarihlere ulaşabilirsiniz. Bunun haricinde kayıt yenileme dönemleri öncesi ve sınav tarihlerinden önce fakülte ve bölüm internet sayfasında duyurular yapılmaktadır.
12) Almakta olduğum ya da aldığım dersin içeriğine, akışına ve kaynaklarına ulaşmam mümkün müdür?
Derslerin içeriklerine ve kredilerine https://ebs.bilecik.edu.tr/Program/DersPlani?BolumNo=328&Yil=2023 adresinden ulaşabilirsiniz. Bu sayfada yarıyıllara ayrılmış biçimde derslerin içerik ve kredi bilgilerine ulaşmak mümkündür.