Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
YÜKSEKOKUL SEKRETERİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI


Yüksekokul Sekreterinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
21 Aralık 2022 Çarşamba
  • Görevleriyle ilgili tüm mevzuata (Kanunlar, Kanun Hükmünde Kararnameler, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Tüzükler, Cumhurbaşkanı Kararları, Yönetmelik, Genelgeler, Yönergeler) hakim olmak ve tüm idari işleri yürütmek.
  • Biriminde yapılan işlerle ilgili olarak haftalık rapor hazırlamak ve bağlı bulunduğu yöneticisine sunmak.
  • Biriminde görevli olan idari, teknik ve genel hizmet personeli arasında işbölümünü sağlamak. Gerekli denetim ve gözetimi yapmak.
  • Biriminde görevlendirilecek idari ve genel hizmet personeli için Dekana öneri sunmak.
  • Yüksekokul Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kurulunda oy hakkı olmaksızın raportörlük yapmak.
  • Yüksekokul Yönetim Kurulu ve Yüksekokul Disiplin Kurulu gündemini hazırlatmak ve üyelere dağıtılmasını sağlamak.
  • Kurullardan çıkan kararların ilgili makamlara gönderilmesini ve arşivlenmesini sağlamak
  • Bina yerleşkesinde gerekli güvenlik tedbirlerinin alınmasını sağlamak.
  • Biriminde görevli idari ve genel hizmet personeli izinlerini iş akış süreçlerini aksatmayacak şekilde düzenlemek.
  • Tasarruf tedbirlerine uygun hareket edilmesini sağlamak.
  • İdari personel ve genel hizmet personeli ile periyodik toplantılar yapmak ve verimli çalışmaları için gerekli tedbirleri almak.
  • Personel arasında adil işbölümü yapılmasını sağlamak, kılık kıyafetleri ile görevini yerine getirip getirmediklerini denetlemek, gerekli durumlarda idari personelin görev alanları ve birimlerini düzenlemek.
  • Birimindeki akademik ve İdari personelin kişisel dosyalarının tutulmasını sağlamak.
  • Birimindeki öğrenci işlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
  • Birimine ait depoların düzenli tutulmasını sağlamak.
  • EBYS’den gelen evrakların havalesini yaparak kaydedilmesini, birim içi yönlendirilmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
  • Biriminde gerekli olan her türlü mal ve malzeme alımlarında yapılması gereken işlemlerin taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından yapılmasını sağlamak.
  • Birim bütçe taslağının hazırlanmasını sağlamak.
  • Birim bina ve yerleşkesinin çevre temizlik, bakım ve onarım hizmetlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak ve denetlemek.
  • Biriminde açılacak kitap sergileri, stantları ile asılmak istenen afiş ve benzeri talepleri incelemek ve denetlemek.
  • Öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin sağlanmasına yardım etmek.
  • Çalışma ortamında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususların uygulanması konusunda gerekli uyarıları yapmak, kapı ve pencerelerin mesai saatleri dışında kapalı tutulması konusunda uyarılarda bulunmak ve kontrol etmek.
  • Birime alınacak olan akademik, idari personel alımı ile ilgili evrakların hazırlanmasını, görev sürelerinin uzatılması işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • Birimine ait tüm verilerin güncel tutulmasını sağlamak.
  • Birimine ait Stratejik Plan, Faaliyet Raporları vb. raporların hazırlanmasını sağlamak.
  • Gerekli evrakların onay ve tasdikini yapmak. (öğrenci belgeleri, transkriptler, diploma fotokopisi
    vb.)
  • AÖF, ÖSYM, ATAÜNİ sınavlarına ilişkin olarak sınıfların temizlenmesini, numaralandırılmasını ve güvenliğini sağlamak.
  • Uzaktan Eğitim sınavlarında sınıfların düzenlenmesini, duyuruların yapılmasını sağlamak.
  • Akademik ve idari personel ile ilgili disiplin yazışmalarını yapmak.
  • Akademik ve idari personelin almış olduğu sağlık raporlarının uygun olup olmadığının kontrolünü yapmak.
  • Görev Dağılım Çizelgesi Formu’na göre yerine vekalet edeceği personele ait işleri yapmak.