Öğrenimine devam eden öğrenciler, her öğretim yılının güz ve bahar dönemi başlangıcında, akademik takvimde duyurulan tarihlerde, Üniversite web sayfasında yapılacak duyurulardaki talimatlara uyarak kayıt yenileme işlemi yapmalıdır. Kayıt yenileme işlemini internet üzerinden gerçekleştirdikten sonra, açıklanan tarihlerde kayıt danışmanının yanına şahsen giderek kayıt onay işlemi gerçekleştirilmelidir. Mazeretleri nedeniyle kayıt onay işlemini yaptıramayacak öğrenciler, yasal temsilcileri aracılığıyla işlemi gerçekleştirebilirler. (Noter Vekâleti zorunludur.)
Öğrenciler, programlarının ilk iki yarıyılında açılan bütün dersleri almak zorundadır. Bir öğrencinin, üçüncü yarıyılından itibaren her dönemde alacağı normal ders kredi yükü, öğrencinin ait olduğu programında belirtilen yüktür. Genel not ortalaması 2.00’ın altında olan öğrenciler normal dönemdeki ders kredi yükü kadar derse (30 AKTS) kayıt yaptırabilirler. Genel not ortalaması 2.00 veya üzerinde olan öğrenciler ise normal dönemdeki ders kredi yükünün % 50 fazlası kadar derse (45 AKTS) kayıt yaptırabilirler. Öğrencinin alabileceği kredi yükünün belirleyicisi olan bu genel not ortalaması barajları, her dönemin sonu için geçerlidir.
Kayıt yaptırmak istediği derslerin çakışması durumunda öğrenci, normal öğretim öğrencisi ise alt dönemdeki derse ikinci öğretimde; ikinci öğretim öğrencisi ise alt dönemdeki derse normal öğretimde kayıt yaptırabilir.
Yaz okulu, öğrencinin güz ve bahar yarıyılında aldığı ancak, başarısız olduğu ders veya dersleri alabilmesi; öğrencinin genel not ortalamasını yükseltmek amacıyla ders almasının sağlanması; öğrenciye güz veya bahar yarıyılında kayıt olamadığı dersleri alma imkânı verilmesi; başarılı öğrenciye bir üst sınıftan ders alabilme imkânı sağlanması amaçlarıyla açılmaktadır. Yaz okuluna gelmek öğrencinin tercihine bağlıdır.
Yaz okulunda en çok dört derse kayıt yaptırılabilir. Güz ve bahar dönemleri içerisinde öğrencinin alamadığı ya da alıp kaldığı derslere kayıt yaptırılabilir.
Genel not ortalaması 3.00 ve üstünde olan ve başarı şartını sağlayan öğrenciler üst sınıftan ders seçebilir. Başarı şartı öğrencinin başarısız olduğu ya da almadığı dersinin bulunmamasıdır.
Üniversitenin yaz okulunda açılmayan veya kayıt yapılamayan bir ders, kredi ve ders içeriğinin ilgili Bölüm Başkanlığı’nca uygun görülmesi halinde, başka bir üniversitenin yaz okulundan alınabilir. Diğer üniversite öğrencileri de, Üniversitemizin yaz okulundan faydalanabilir.
Güz yarıyılı, bahar yarıyılı veya açılması halinde yaz okulu sonunda, tüm derslerin devam şartını yerine getirdiği halde herhangi bir dönemde, FF veya YZ notu aldığı tek dersten veya bütün derslerden geçer not aldığı halde gerekli not ortalamasını sağlayamadığı için mezun olamayan öğrencilere, sadece bir dersten akademik takvimde belirlenen tarihlerde bir ek sınav hakkı tanınır. Ancak bu sınav sonucunda alacağı not ile genel not ortalamasını 2.00’a yükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz. Şartları taşıyan öğrencilerin sınava katılabilmeleri için akademik takvimde belirlenen tek ders sınav tarihinden en geç beş(5) iş günüöncesine kadar öğrenim gördükleri birimlere yazılı olarak müracaat ederler.
Öğrenciler güz, bahar dönemlerinde ve yaz okulunda teorik derslerin %70’ine; uygulama çalışmalarının ise %80’ine katılmak zorundadır. Bu şarta uymayan öğrencilere harf notu olarak DZ (Devamsız) notu atanır ve sınav hakkı tanınmaz.
Mazeret ile ilgili başvuru, mazeret süresinin başlangıcından itibaren beş(5) iş günü içinde bizzat, faks veya Üniversitenin ilgili kurullarının belirleyeceği diğer bir yöntem ile yazılı olarak Yüksekokul Müdürlüğü’ne yapılır. Faks ile yapılan başvurularda belgenin aslı beş(5) iş günü içerisinde Yüksekokul Müdürlüğü’ne teslim edilir. Bu süre dışında yapılan başvurular geçersizdir. Ancak, sağlık raporlarında bu süre, istirahat raporunun veriliş tarihinden itibaren başlar.
Öğretim elemanlarının iletişim bilgilerine http://uygulamalibilimler.bilecik.edu.tr adresinden “Personel/Akademik Personel” sekmesini kullanarak ulaşabilirsiniz. Özellikle kayıtlarla ilgili danışmanınıza ulaşmanız gereken durumlarda öncelikli tercih olarak telefon yerine elektronik posta göndermeyi tercih etmeniz hem yoğunluğu azaltacak; hem de alacağınız hizmetin kalitesini artıracaktır.
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu web sitesinde bulunan Akademik Takvim sekmesinden tüm tarihlere ulaşabilirsiniz. http://uygulamalibilimler.bilecik.edu.tr/IcerikDetay.aspx?No=52
Derslerin içeriklerine ve kredilerine ulaşmak için http://uygulamalibilimler.bilecik.edu.tr/ adresindeki “Öğrenci İşleri” sekmesinden “Ders Programları” sekmesini seçmeniz gerekmektedir. Bu sayfada her bölüm için yarıyıllara ayrılmış biçimde derslerin içerik ve kredi bilgilerine ulaşmak mümkündür