Hazırlanan Türkçe veya İngilizce özet bildiriler özet hazırlama kurallarına uygun olarak bankacilikkongresi@bilecik.edu.tr e-mail adresine en geç 14 Nisan 2024 tarihine kadar gönderilmesi gerekmektedir. Tam metin hazırlamak zorunlu olmamakla birlikte, göndermek isteyen katılımcılar tam metin hazırlama kurallarına göre 30 Haziran 2024 tarihine kadar bankacilikkongresi@bilecik.edu.tr adresine mail göndermeleri gerekmektedir.
Her makalenin başında Türkçe ve İngilizce özet olmalıdır. Özetler, 10 punto büyüklüğünde ve 300 kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Ayrıca özet, yalnızca yazının amacını açıklamakla yetinmemeli, çalışmanın amacını, yöntemini, veri setini, bulgularını, özgünlüğünü ortaya koyacak şekilde hazırlanmalıdır.
Özet şablonunu indirmek için tıklayınız.
Tam metin tebliğ göndermek zorunlu değildir. Tam metin tebliğ göndermek isteyen katılımcılar 31 Ağustos 2024 tarihine kadar gönderebilirler.
Tam metinler kaynakça dâhil en çok 25 (yirmi beş) sayfa olabilecektir. Bunu aşan metinler kongre sekretaryası tarafından reddedilerek değerlendirmeye alınmayacaktır. Tam metinlerde kongre kurulları tarafından düzeltme yapılmayacaktır. Bu nedenle yazım ve anlam hatalarından yazarlar sorumludur.
Metinlerin, aşağıda belirtilen kurallara uygun olarak ve sayfanın tek yüzünde yirmi beş sayfaya sığacak biçimde hazırlanması gereklidir.
Metinler, Windows için MS Word 2003 veya daha üzeri bir kelime işlemci programı kullanılarak hazırlanmalıdır. Hazırlanacak tam metinlerde; yazı karakteri Times New Roman, satır aralığı 1 satır, sayfa boyutu A4 (210X290 mm.) ve kenar boşlukları tüm kenarlar için 2,5 cm olacak biçimde ayarlanmalıdır.
Metin 11 punto ile iki yana yaslı olarak yazılmalı, paragraflar arasında boşluk bırakılmalıdır. Paragraflarda satır başları 1 tab girintili olmalıdır.
Tam metin bildiri şablonunu indirmek için tıklayınız.
Yazı aşağıda belirtildiği şekilde düzenlenmelidir.
Konu başlığının her sözcüğü büyük harfle başlamalı, 14 punto koyu olarak ve satır ortalanarak yazılmalıdır.
Yazar(lar)ın Adı SOYADI 11 punto koyu olarak ve satır ortalanarak yazılmalıdır.
Akademik unvanlar, kurum ad(lar)ı 10 punto satır ortalanarak yazılmalıdır.
Her makalenin başında Türkçe ve İngilizce özet olmalıdır. Özetler, 10 punto büyüklüğünde ve 300 kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Ayrıca özet, yalnızca yazının amacını açıklamakla yetinmemeli, çalışmanın içeriğini tam olarak yansıtmalı, kısa yazılmalı ve makalenin önemli noktalarını veya sonuçlarını vurgulamalıdır.
Bölüm başlıkları 12 punto (Örn: 1. Giriş), bir alt başlıklar ise 11 punto (Örn; 2.1. Veri Seti) kısa ve koyu olarak yazılmalıdır.
Örnek: 1. Giriş;
2. Literatür Taraması
3. Yöntem……;
ve altbölümler 2.1. Veri Seti ….
Şekil yazısı alta, tablo yazısı üste gelecek şekilde yazılmalı ve içeriği Şekil/Tablo numarasının yanında başlık olarak açıklanmalıdır. Şekiller/Tablolar metin içerisine yerleştirilmelidir.
Metin içinde belirtilen tüm kaynaklar ‘Kaynaklar’ listesi içinde yer almalıdır. Metin içinde kaynağın belirlenmesi dipnot şeklinde değil, yazarın soyadı, yayın tarihi, doğrudan aktarmalarda sayfa numarası verilerek yapılmalıdır.
Örnekler: Doğan (2013) …,Akkus ve Dogan (2023) Dogan, Tekbas ve Gursoy (2022)…Yazar sayısı 3’den fazla ise Dogan vd., (2022) … olarak verilmelidir. Kaynaklar bölümünde kaynaklar alfabetik sıra ile verilmelidir.
Kaynaklar, APA (Amerikan Psychologial Associaton) yöntemiyle belirtilmelidir (Dogan, 2013: 55) gibi… Dipnot verilmesi gereken durumlarda ise; yazı içinden numara verilerek, sayfa altında 10 puntoda yazılmalıdır. Kaynakça, makalenin sonunda 10 puntoda yazılmalıdır. Kaynaklar yazar soyadlarına göre alfabetik olarak sıralanmalıdır.
Doğan, M., & Faikoğlu, S. (2016). Davranışsal finans ve finansal okuryazarlık. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
Alkara, İ., & Çalışkan, M. (2023). BIST sürdürülebilirlik endeksinde yer alan işletmelerin sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15(3), 2065-2083.
Doğan, M. (2013). Katılım ve geleneksel bankaların finansal performanslarının karşılaştırılması: Türkiye örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (58), 175-188.
Meral, H., Ersoy, B., & Cavga, S. H. (2023). Closing the insurance gap in Turkey. Journal of Insurance Issues, 46(2), 226-255.
Alkara, I. (2013). Genetiği değiştirilmiş (GD) ürünlere yönelik tüketici davranışlarını etkileyen faktörler. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Türkiye.
Doğan, M., Kevser, M., & Altınay, A. T. (2022). ESG Skorları ile Firma Performansı Arasındaki İlişki: BRICS Ülkelerinden Kanıtlar. 25. Finans Sempozyumu Bildiri Kitabı, 396-408.