Turizm İşletmeciliği

Turizm İşletmeciliği

İç Paydaşlar
27 Aralık 2022 Salı

3.1. Paydaş Analizi

Turizm İşletmeciliği Lisans Programı gerçekleştirdiği faaliyetlerde paydaşlarla birlikte kısa ve uzun vadeli plan amaçlarını belirlerken paydaşların etkisinin önemini kabul etmekte ve turizm alanının seyahat acentesi, otel işletmesi ve yiyecek-içecek işletmeleri şeklinde üç farklı turizm ayağından paydaşlarla planlamalarını sürdürmektedir.

 

3.2. Paydaş Katılımı

Paydaş katılımları staj sonrasında stajlarını yapan öğrencilerden elde edilen değerlendirme formları ve öğrenci puanlamaları ile işletme yöneticilerinin görüşleri dikkate alınmaktadır. Ayrıca birim tarafından düzenlenen sektör buluşmaları etkinliklerinde paydaşların katılımı sağlanmaya planlanmaktadır.

 

3.3. İ.P. Bilgilendirme

Birimimizde Üniversitenin ortak kullandığı Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ve kurumsal elektronik mail sistemi kullanılmaktadır. bu sistemler üzerinden yazılar paylaşılmakta ve kurumun web sitesinden duyurular yapılmaktadır.

 

3.4. İ.P. Geri Bildirimi

Birim içinde yapıla toplantılarda alınan kararlar, görüş ve öneriler düzenlenir. İhtiyaç olması durumunda iç paydaşlardan görüş alınır.

 

3.5. Dış Paydaş

Birim dış paydaşların eğitim programların iyileştirilmesi ve uygulama eğitimi imkanlarının sağlanması konularında bilgilendirme toplantıları ve karşılıklı yazışmalar yapılmaktadır.

 

3.6. D.P. Bilgilendirme

Birimdeki karar ve uygulamalar birimin web sitesinde “duyuru” ve “etkinlikler” başlıkları altında paylaşılmaktadır.

 

3.7. D.P. Geri Bildirim

Kurumda dış paydaşlarla birlikte karşılıklı bilgilendirme toplantıları düzenlenmektedir. Birimin iyileştirilmesi ve sektör ihtiyacı doğrultusunda güncellenmesi için geri bildirimler önem taşımaktadır.

 

3.8. D.P. Katılımı

Kalite birimi ve akademik personel ile birlikte dış paydaşlar (otel işletmeleri ve seyahat acenteleri, restoran ve lokantalar) ziyaret edilerek çalışmalar hakkında bilgi alışverişleri yapılmaktadır.

 

3.9. Mezunlar

Turizm İşletmeciliği Lisans Programı eğitim-öğretimlerini tamamlayan öğrencileri bir araya getirmeyi planlamaktadır. Sektör çalışanları olarak işletmelerde yönetici konumunda yer alan mezunların toplantılarla ve yazışmalarla bilgi alışverişleri sağlanmaya çalışılmaktadır.  Bunun yanı sıra mezun bilgi sitemi oluşturularak deneyimlerini paylaşmaları planlanmaktadır. Bu amaçla ilk mezunlardan veri tabanı oluşturulmaya başlanmıştır.

 

3.10. Öğrenci Katılımları

Kurumuzun senatosunda üniversite öğrenci temsilcisi yer almaktadır. Eğitim-Öğretim programları, dersler, akademik faaliyetler, sektör odaklı etkinlikler paylaşılarak görüş ve önerileriyle katılımları sağlanmaktadır.

 

3.11. Dış Katkılar

Birim içerisinde düzenlenen etkinliklerde yerel yönetim, ticaret odaları, sivil toplum kuruluşları, turizm işletmeleri ile birimimiz arasında karşılıklı katkılar paylaşılması planlanmaktadır.