3.1.1. Eğitim Politikası
Kurumumuzda ders bilgi paketleri AKTS (iş yüküne dayalı kredi değerleri) Bologna süreci kapsamında web sitesinde yayımlanmaktadır. Bilgi paketi içerikleri haftalık ders çalışma konuları, tahmini iş yükleri, ders kodları ve kredi miktarları bilgilerini içermektedir. Programdaki derslerin yürütülmesinde müfredata uygun olacak şekilde proje çalışmaları, seminer notları, araştırma projeleri ve benzeri iyileştirmelere yer verilmektedir.Ayrıca öğrenci temsilcisinin kurullara katılması sağlanarak programın yürütülmesinde öğrencilerin aktif rol alması planlanmaktadır.
3.2. Yayılımlar
Ders programları ve ders öğrenme kazanımlarına ilişkin tüm belge ve dökümanlar Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden tüm personel ile paylaşılmaktadır.
3.2.1. Bilinirlik
Üniversite bünyesinde idari birimlerden gelen yönlendirmeler ve açıklamalar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı resmi web sitesinde duyurulmaktadır. (http://w3.bilecik.edu.tr/ogrenciisleri/)
3.3. Yetkinlikler
Birimimizde öğretim üyeleri ve öğretim elemanlarını eğitim kalitesi ve uygulama yetkinliklerini geliştirmelerine yönelik yurt içi ve yurt dışı akademik toplantı ve faaliyetlere gönderilmesi teşvik edilerek kendilerini geliştirmeleri sağlanmaktadır. (http://w3.bilecik.edu.tr/bidek/ – http://w3.bilecik.edu.tr/sks/ – http://w3.bilecik.edu.tr/bap/)
3.4. İş Yükleri
Eğitim- öğretim müfredatı içerisinde yer alan tüm seçmeli ve zorunlu derslerin iş yükü hesaplamaları Bologna süreci kapsamında bilgi paketlerinde belirtilmiştir. Turizm İşletmeciliği lisans programına ait öğretim programı ilgili linkte paylaşılmıştır.
3.5. Öğrenci Katılımı
Eğitim planlarına yönelik öğrenci katılımı konusunda tanımlı bir süreç bulunmamaktadır. Ders dönemi sonlarında derse ilişkin öğrencilerin dersteki memnuniyetlerini yansıtan anket çalışmaları yapılması planlanmaktadır.
3.6. Uluslararası Hareketlilik
Öğrenciler için yurtdışında Erasmus anlaşma süreçleri devam etmektedir. Turizm İşletmeciliği Lisans Programı’nda Erasmus Öğrenim Hareketliliği kapsamında İtalya, Erasmus Staj Hareketliliği kapsamında da İspanya’dan turizm işletmeleri ile anlaşmalar bulunmaktadır. (http://w3.bilecik.edu.tr/erasmus/)
3.7. Deneyimleme
Birimimizde 60 günlük zorunlu staj bulunmaktadır. Öğrenciler bu stajlarını Staj yönergesinde belirtilen şartlara göre yapmaktadır. (http://w3.bilecik.edu.tr/uygulamalibilimler/ogrenci/staj/)
3.7.1. Süreçler
Staj dönemi 30 gün + 30 gün ya da tek seferde 60 gündür. Öğrenciler birimin belirlediği bir staj takvimi ile planlanan tarihlerde stajlarını yapmaktadırlar. Staj yerlerinde teorik olarak aldıkları eğitimleri uygulama imkanı bulmaktadırlar.
3.7.2. Paydaş Güvenceleri
Öğrenciler Staj yönergesine uygun turizm işletmelerini Staj Komisyonuna bildirmektedir. Staj komisyonunun onayladığı işletmelerde öğrenciler stajlarını tamamlamaktadır. Öğrenciler staj yerlerini kendileri belirledikleri için yeme-içme, konaklama, ulaşım, sosyal imkanlar vb. ihtiyaçlar işletme ve öğrenci arasında kararlaştırılır.
3.8. Seçmeli Dersler
3.8.1. Disiplinlerarası Seçmeli Dersler
Programımızda; ders planında her eğitim-öğretim yarıyılında, öğrencilerin mesleki ve kültürel derinlik kazanımına yönelik farklı disiplinleri tanımasına fırsat veren seçmeli dersler bulunmaktadır. Bologna Sayfası Ders Planı
3.9. Seçmeli Derslerin Yönetimi
Ders programı ve ders seçme işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi(OBS) üzerinden tanımlanmakta ve yapılmaktadır.
3.9.1. Seçmeli Ders Uygulamaları
Öğrencilere seçmesi gereken derslerden daha fazla sayıda ders açılmaktadır. Öğrenciler danışmanlarla iletişim içine girerek istedikleri dersleri seçebilmektedirler.
3.10. Öğrenci Danışmanları
Öğrencilere kayıt dönemlerinde danışman ataması yapılmaktadır. Danışman, öğrenciyi izleyerek, eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili sorunların çözümünde öğrenciye yardımcı olmaktadır. Öğrencinin kayıt yenileme, ders ekleme-silme işlemleri, bu yönetmelik çerçevesinde danışman onayı ile yapılmaktadır.
3.10.1. Etkinlikler
Turizm İşletmeciliği Lisans Programında teknik gezi ve sektör buluşmaları kapsamında etkinlikler düzenlenmektedir. Danışmanlar öğrencileri bu etkinliklere katılım konusunda yönlendirmektedir.
3.10.2. Değerlendirme
Öğrenci danışmanlık değerlendirilmesi ile ilgili bir çalışma bulunmamaktadır.
3.10.3. Başarı Ölçümleri
Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri; ara sınav, ödev, uygulama, final sınavı ile zorunlu stajdır. Söz konusu yöntemler hedeflenen ders öğrenme çıktılarında ifade edilen kazanımlara ulaşılıp ulaşılmadığını ve hangi oranda ulaşıldığını ölçebilecek şekilde tasarlanmıştır. Doğru, adil ve tutarlı değerlendirmeyi güvence altına almak için gerekli koşullar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Staj Yönergesi çerçevesinde belirlenmiştir.
3.10.4. İlan
Ders alma, ders geçme, ders tamamlama, intibak ve mezuniyetle ilgili koşulların yeterliliği ve ilgili uyarıları (kredi eksikliği) Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) verilmektedir. Ders seçme ekranında ve akademik form ile öğrenciye sunulmaktadır.
3.10.5. Güvence
Doğru, adil ve tutarlı değerlendirmeyi güvence altına almak için gerekli koşullar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Staj Yönergesi çerçevesinde belirlenmiştir.
3.11. Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerimizin mezuniyet koşulları;
- Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
- Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
- Staj Yönergesi çerçevesinde belirlenmiştir.
3.12. Çıktı Ölçümleri
Öğrencilerimizin program ve ders öğrenme çıktıları ölçüm şekilleri; Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Staj Yönergesi çerçevesinde belirlenmiştir.
3.13. BDY
Programımızda BDY konusunda başarı yönetmeliklerde belirtilen birim/bölüm/program birincileri, ikincileri ve üçüncüleri not ortalamalarına göre belirlenmektedir. Bunun dışında BDY konusunda bilgilendirme toplantıları yapılması planlanmaktadır.
3.14. Öğrenci Hakları
Birimde, öğrencinin devamsızlığı veya sınava girmeyi engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler; “Bilecik Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği”nde düzenlenmiştir. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara devam etmek zorundadırlar. Mazeretleri ne olursa olsun devam zorunluluğu teorik derslerde en az %70’dir. Devam şartlarını sağlayamayan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına alınmazlar ve kendilerine Devamsız (DZ) notu verilir. Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir ve değerlendirilir. Tekrarlanan teorik ve uygulamalı derslerde öğrenci önceki dönemde devam koşulunu yerine getirmiş ise ara sınavlara girmek şartı ile devam zorunluluğunun aranıp aranmayacağına ilgili birim kurulu karar verir.
Geçerli bir sağlık raporu olan öğrencilere, giremediği ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı verilir. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavının mazereti yapılmaz. Kurumumuz veya diğer devlet kurumları tarafından çeşitli akademik, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılmak üzere görevlendirilen öğrencilerin görevlendirildikleri süreler, devam şartı dışında tutulur ve katılamadıkları sınavlardan mazeret sınav hakkı verilir. Sağlık raporu devamdan sayılmaz. Sadece mazeret sınav hakkı verilmesi için kullanılır. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınavı verilmez. Öğrenciler, mazeretlerini sınav tarihini takip eden beş iş günü içerisinde ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak bildirir. Ara sınavlar dışındaki hiçbir sınav için mazeret sınavı verilmez. Mazeretli oldukları günler içinde yapılan sınavlara giren öğrenciler için tekrar mazeret sınavı yapılmaz. Aynı gün ve saatte sınavları çakışan öğrencilere, giremedikleri sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu durumdaki öğrencilerin bölüm başkanlığına beş iş günü içinde bir dilekçeyle başvurmaları zorunludur.
Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajla ilgili hakları Staj Yönergesinde yer almaktadır.
3.15. Öğrenci Şikâyetleri
Öğrencilerin şikayetleri bölüm idaresince, evrak arşiv birimince, EBYS sistemi üzerinden ve CİMER birimi üzerinden alınmaktadır.
3.15.1. Şikayet Giderme Politikaları
Şikayetin konusuna göre tasnifler yapılarak, şikayet konusunun giderilmesine yönelik iş ve işlemler yapılmaktadır.
3.16. Alan Dışı Öğrenme
Öğrencilerimizin program genelinde düzenlenen bilimsel, mesleki, sosyal ve kültürel etkinliklere katılımını sağlamak ve sürdürebilirliğini temin etmek için Kariyer Planlama Etkinlikleri, Bilimsel Çalıştaylar ve teknik geziler düzenlenmesi planlanmaktadır.