1.1. Tarihsel Gelişim
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’nun (UBYO); 06/06/2013 tarihli ve 2013/4927 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olarak kurulması kararlaştırılmıştır. Bu kararla birlikte Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu altında Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü dört yıllık eğitim veren bir bölüm olarak kurulmuştur. 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. Son olarak 20.03.2020 tarihli ve 75850160-104.01.01.01-E.20993 sayılı YÖK yazısı ile bölüm ismi ” Turizm İşletmeciliği” olarak değiştirilmiştir.
1.2. Eğitim-Öğretim
Birimin faaliyet alanlarını; Eğitim-öğretim faaliyetleri (lisans eğitimi), araştırma ve geliştirme faaliyetleri (akademik yayınlar), turizm endüstrisiyle sektörel işbirliklerini kapsamaktadır.Program yapılarının ve müfredatların gözden geçirilmesi ve güncellenmesi Turizm İşletmeciliği Bölümü akademik personelleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Bölüm Akademik Kurulları, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından her yıl Nisan ayında bir sonraki eğitim-öğretim yılı için gönderilen Akademik Takvim ve Çalışma Takvimi’ ne göre programlarını ders veren akademik personellerin görüşlerini dikkate alarak gözden geçirmekte ve güncellemektedir.
1.2.1. Program Yeterlilikleri (Mezun Bilgi, Beceri ve Yetkinlikleri)
Program yeterliliklerine Turizm İşletmeciliği Bölümü tüm öğretim elemanlarının katıldığı bölüm kurulunda karar verilmektedir. Güncel program yeterlilikleri aşağıdaki gibidir;
- Turizm ve otelcilik alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak.
- Turizm ve otelcilik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek, tartışabilmek, analiz edebilmek ve sonuçları kullanabilmek.
- Turizm ve otelcilik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen sorunlarda bilgi ile becerilerini kullanarak ve sorumluluk alarak kanıtlara dayalı çözüm üretebilmek.
- Turizm ve otelcilik alanıyla ilgili bir çalışmayı belirli bir süreç içerisinde bireysel ve/veya ekip üyesi olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve sorumluluk alabilmek.
- Turizm ve otelcilikle ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek ve hissedarları ve paydaşları eğitebilmek.
- Eleştirel düşünme, alternatif çözüm üretme, sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlama, akıl yürütebilme ve farklı kaynaklardan edindiği bilgiyi analiz etme becerisine sahip olmak.
- Anadilde yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olup doğru ve etkili konuşabilmek, ikna gücü yüksek, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilmek, yorumlamak ve eleştirebilme yeteneğine sahip olmak.
- Alanındaki gelişmeleri izlemek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili yeterli düzeyde anlamak ve bilgi sahibi olmak.
- Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak.
- Turizm alanı ile ilgili sayısal ve istatiksel araştırma becerisine, analitik düşünme ve sonuçları yorumlayabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme yeteneğine sahip olmak.
- Turizm alanı ile ilgili mevzuatı, temel değerleri ve ilkeleri izleyerek doğal çevrenin korunma konularında yürütücü düzeyde yeterli bilgi sahip olmak.
- Sorumluluğundaki kişiler ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilmek, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımak, öğretme ve öğrenme süreçlerini planlamak, uygulamak ve yönetmek.
- Sürekli gelişim için öz değerlendirme yapmak, yeni bilgi ve fikirlerle girişimlerde bulunmak, kendisini ve kurumunu geliştirmek.
- Turizm ve otelcilik bölüm mezunu olarak, turizm işletmelerinde mesleki gelişime yönelik etkinlikler planlamak ve yürütmek çözümlemek ve yorumlamak.
Ders programlarında yer alan seçmeli ve zorunlu tüm derslere ait bilgi paketleri bulunmaktadır. Bu bilgi paketlerinde derslerin kodları, AKTS ve ders saatleriyle birlikte beceri ve yetkinlikler, ders amaçları, ders çıktıları belirlenmiştir.
1.2.2. Programların Yeterlilikleri ve Ders Öğrenme Çıktıları
Uygulamalı Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü;
- Turizm ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi ve kültüre,
- Turizm ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanma becerisine,
- Turizm ile ilgili hizmet süreçlerini planlama ve yönetebilme özelliğine,
- Turizm ile ilgili rapor hazırlama, tartışabilme, analiz edebilme ve sunabilme yeteneklerine,
- Turizm endüstrisinde turist odaklı hizmet verebilme kapasitesine sahip öğrenciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Program Çıktıları için tıklayınız.
1.3. Araştırma ve Geliştirme
Turizm İşletmeciliği Bölümünde görevli akademik personellerin yayımladıkları bilimsel çalışma Personel Veri Sisteminden görüntülenmektedir.
1.4. Yönetim
Turizm İşletmeciliği Programı Bölüm başkanlığı tarafınca (Doç. Dr. Nurdan SEVİM) yönetilmektedir.
1.5. Paydaşlar
Bölümümüzde gerek iç paydaşlar ile birlikte hareket edilerek, yönetişim çerçevesinde hareket edilmektedir. Öğrenci temsilciliği, gerekli kurul ve komisyonlar, bölüm öğrenci danışmanlığı ve idari personel yardımıyla iç paydaşlarla ilişkiler yürütülmektedir.
1.6. Dış Paydaşlar
Turizm İşletmeciliği Bölümünün işbirliği yaptığı dış paydaşlar;
- Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK)
- Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)
- Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA)
- T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
- Kamu sektörü (Yerel yönetimler)
- Özel sektör (otel işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, seyahat acentaları, ulaştırma işletmeleri)
- Sivil toplum kuruluşları (Turizm dernekleri)
- Mezun öğrencilerdir.
1.7. Belgeler
Öğrenci ve öğretim elemanı memnuniyet anketleri rektörlük tarafından düzenlenerek sonuçları bölüm ile paylaşılmaktadır.
1.8. Servisler
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) tercih edilmektedir.
1.9. İş Analizleri
1.9.1. Görev Tanımları
Personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu sağlamak üzere görev tanımı formları geliştirilmiştir.
1.9.2. İş Akış Süreçleri
Kurumsal hafızayı korumak ve sürdürülebilirliğini güvence altına almak üzere mevcut Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) sistemi içerisinde iş akış süreçleri oluşturularak sistem daha etkin ve verimli kullanılmaktadır.