Bölümümüz, yürütülmekte olan lisans programı akreditasyon süreci kapsamında, Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) dış değerlendirme takımı tarafından gerçekleştirilen yerleşke ziyaretini tamamladı. 20 ve 21 Kasım 2025 tarihinde gerçekleştirilen ziyaret, programın eğitim-öğretim faaliyetleri, kalite güvencesi, paydaş ilişkileri ve sürekli iyileştirme mekanizmalarının yerinde incelenmesine önemli bir katkı sundu.
Değerlendirme takımı, iki gün süren ziyaret programı boyunca;
Bölüm ve fakülte yönetimi ile toplantılar gerçekleştirdi,
Öğretim elemanları, öğrenciler, mezunlar ve işveren temsilcileriyle görüşmeler yaptı,
Derslikleri, laboratuvarları, kütüphane ve çalışma alanlarını, sağlık ve kültürel faaliyet alanlarını kapsayan birim ziyaretlerinde bulundu,
Program çıktıları, ölçme-değerlendirme süreçleri, mezun ilişkileri ve iyileştirme adımlarını inceledi.
Ziyaret kapsamında yapılan değerlendirmelerde bölümümüzün kurumsal kültürü, güçlü akademik kadrosu, öğrenci merkezli yaklaşımı ve paydaşlarla sürdürülebilir etkileşim biçimleri öne çıkan unsurlar arasında yer aldı. Değerlendirme takımı, bölümün kalite güvencesine yönelik çalışmalarını değerlendirerek mevcut uygulamaların geliştirilmesine yönelik yapıcı geri bildirimlerde bulundu.
İktisat Bölümü olarak, 2024 Mayıs ayında başlattığımız akreditasyon hazırlık sürecinin her aşamasında olduğu gibi bu ziyaretin sonucunda elde edilen tüm geri bildirimleri titizlikle değerlendirerek sürekli iyileştirme anlayışımız doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.
Bölümümüzün eğitim kalitesini daha da ileriye taşımaya yönelik katkıları için değerlendirme takım başkanı Prof. Dr. Erginbay UĞURLU ve alan uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Gözde Bozkurt'a ve tüm değerlendirme ekibine, süreçte görev alan öğretim elemanlarımıza, değerli zamanlarından feragat ederek özveriyle bize destek veren öğrencilerimize ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.
İktisat Bölümü Erasmus Koordinatörlüğümüz, 18 Kasım 2025 tarihinde, Easmus+ kapsamında yurtdışı eğitim ve staj imkanları, eğitim alma ve eğitim verme hareketliliği konusunda bilgilendirme toplantısı düzenledi. Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin Tiryaki ve Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa Ünal'ın konuşmacı olduğu toplantıda, daha önce Erasmus+ eğitim hareketliliği kapsamında değişim programından faydalanmış mezun öğrencilerimizden Abdel-Nassir Mahamat Abdramane ve Esasmsus+ değişim programından halihazırda faydalanmakta olan lisans programımız aktif öğrencisi Fatmanur Ulubaş da çevirimiçi olarak kişisel tecrübelerini paylaştı. Öğrencilerimiz için oldukça faydalı geçen toplantıda, tecrübe paylaşımı kapsamında, başvuru-kabul süreçleri, pasaport-vize başvuruları, barınma, ulaşım, yaşam maliyeti vb. konularda öğrencilerimiz birinci ağızdan bilgi sahibi oldular.
Bu vesileyle öğrencilerimiz Abdel-Nassir Mahamat Abdramane ve Fatmanur Ulubaş'a deneyimlerini paylaştıkları için teşekkür eder, öğrencilerimize Erasmus+ başvurularının 8 Aralık 2025 Pazartesi günü, saat 17:00'ye kadar TURNA portal üzerinden alınmaya devam edeceğini hatırlatırız.
İktisat Bölümü Erasmus+ Koordinatörlüğü
Bölümümüz Danışma Kurulu 13 Kasım 2025 tarihinde çevirimiçi olarak toplandı. Açılışını bölüm başkanımız Prof. Dr. Aykut Ekinci'nin yaptığı toplantıda Dr. Öğr Üyesi Hüseyin Safa Ünal 2024- 2025 Eğitim Öğretim yılına ve bölüm faaliyetlerine ilişkin bir değerlendirme yaptı. Danışma Kurulunun ve diğer paydaşların daha önce sunduğu tavsiyelerle güncellenen Program Öğrenme Çıktıları ve Program Eğitim Amaçları'nın güncel metinleri üzerine bir tanıtım yapıldıktan sonra müfredata yeni eklenen derslerle ilgili bir bilgilendirme yapıldı. Öğrenci kulübü marifetiyle ve bölüm kariyer danışmanlığı kapsamında yapılan toplantılar değerlendirilerek sektör temsilcileriyle yapılabilecek işbirlikleri üzerine fikir alışverişinde bulunuldu.
Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul Çam ise danışma kurulumuza, bölümümüzün içinde bulunduğu program akreditasyon başvurusu hakkında bilgi verdi. Ek olarak, olası staj imkanlarına yönelik karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu.
12 Kasım 2025 tarihinde, bölümümüz öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ceyhun Haydaroğlu'nun yürütmekte olduğu İktisat Politikası dersi kapsamında emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Kemal Yıldırım'ı ağırladık. Makroekonomik modelleri tarihsel bir perspektifle yorumlayan hocamız, Adam Smith'ten başlayarak iktisat biliminin genel seyri konusunda öğrencilerimizi tarihsel bir yolculuğa çıkardı. İktisatçının dünyayı modellerle anlama çabasında olduğunu ifade ederken bu modellerin dönemin şartlarına göre güncellendiğini ancak asıl olarak aynı modellerin türevleri olduğunu anlattı.Bir ekonominin iyi işleyip işlemediğinin verimlilik, işsizlik, enflasyon ve gelir bölüşümünde adalet olarak dört ana gösterge üzerinden rahatlıkla anlaşılabilceğini; uzun vadeli gelişmenin kaynağının ise büyümeden, bilhassa verimlilik artışından ileri geldiğini ifade etti. Bu noktada, iktisadi gelişme için eğitim, sağlık, sosyal altyapı gibi kurumların önemli unsurlar olduğunu, yeni fikirlerin yeşermesi için bu kurumların önemini vurguladı. Diğer yandan, piyasanın müdahale kabul etmeyen bir özelliğe sahip olduğunu, devletin ise ancak işlemeyen piyasalara müdahil olarak düzenleyici rol üstlenmesi gerektiğini işaret etti.
Bölümümüz öğrencilerinin ufkunu açan bu dersi için değerli hocamız Prof. Dr. Kemal Yıldırım'a bir kez daha teşekkür ederiz.
6 Kasım 2025 tarihinde bölüm başkanlığımız tarafından Bilecik Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı ve danışma kurulu üyemiz Mustafa Öztürk'e ziyaret gerçekleştirildi. Karşılıklı işbirliği imkanları ve fikir alışverişinde bulunuldu. Oda sekreteri Ahmet Can'ın da yer aldığı ziyarette Odanın düzenlediği eğitim programlarına İktisat Bölümü öğrencilerinin de dahil edilmesi konusunda fikir birliğine varıldı. Diğer yandan, öğrencilerimizin kariyerlerini geliştirmeye yönelik düzenlenen faaliyetlere Oda yönetimi ve üyelerinin dahil edilmesi değerlendirildi. Bu vesileyle yeni oda yönetimine görevinde başarılar diliyoruz.
İktisat Bölüm Başkanlığı
23.10.2025 tarihinde İktisat Bölümü Toplantı Odasında, lisans öğrencilerimizden her sınıftan temsilcilerin yer aldığı öğrenci danışma kurulumuzla bir araya geldik. Bölüm öğretim üyelerinden ve akreditasyon komisyonumuz üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul Çam ve Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa Ünal'ın ve bölüm danışma kurulunda öğrenci temsilcisi olarak yer alan İsmail Tansel Us'un da katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, öğrencilerimize bölümümüzün içinde yer aldığı Program Akreditasyonu ile üniversitemizin içinde yer aldığı Kurumsal Akreditasyon Programı süreçleri hakkında bilgi verildi.
Öğrencilerimizin bölüm süreçleriyle ilgili hangi kanallardan doğru bilgiye ulaşabilecekleri, bölüm internet sayfamızın yeni arayüzü ve menüleri hakkında öğrencilerimize tanıtım yapıldı. Yeni bir uygulama olarak faaliyete soktuğumuz yapay zeka tabanlı danışman hizmeti tanıtıldı.
Danışma kurulunun kurulmasındaki amaç ve kurulun işlevi hakkında istişare yapıldı ve öğrencilerimizden geribildirimler alındı. Bölüm-öğrenci etkileşiminde ve fikir alışverişinde daha etkili bir mekanizma olarak tasarladığımız kurulun hayırlı olmasını ve öğrencilerimize başarılar diliyoruz.
Bölümümüze yeni kayıt yaptıran öğrencilerimize (1. sınıflar, yatay geçiş veya DGS ile kayıt yaptıranlar) yönelik hazırlanan oryantasyon programımız öğrencilerimizin ve akademik personelimizin teveccühü ile 7 Ekim 2025 tarihinde gerçekleştirildi. İktisat bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul Çam ve Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa Ünal'ın konuşmacı olduğu programda önce İktisat biliminin ne olduğu, neyi incelediği ve yöntemlerine ilişkin kısa bir bilgilendirme yapıldı. İktisat bölümü mezunlarının ne yaptığı, kariyer imkanlarının ne olduğu ve öğrencilerin birinci sınıftan itibaren kendilerini ne şekilde geliştirebileceklerine dair tavsiyelerde bulunuldu.
İki bölüm halinde yapılan oryantasyon programının ikinci kısmında ise bölüm başkanımız Prof. Dr. Aykut Ekinci, bölüm başkan yardımcılarımız Dr. Öğretim Üyesi Havva Nesrin Tiryaki ve Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak ile bölümümüz öğretim üyelerinden Prof. Dr. Mevlüdiye Şimşek öğrencilerle tanışıp tavsiyelerde bulundu.
Programın takip eden kısmında kariyer planlaması, staj imkanları, çift anadal, yandal ve değişim programları, öğrenci kulüpleri gibi konularda detaylı bir bilgilendirme yapıldı. Diğer yandan, akademik takvim ve öğrenciler için faydalı görülen bağlantılar, sınavlar, devamsızlık, not itiraz, mazeret sınavları ve mazeretli kayıtlar gibi üniversite içi süreçler, harf notları konusunda, müfredattaki zorunlu ve seçmeli ders dağılımları hakkında; ders seçme sistemi, ders kayıtları, üstten ders alma kuralları, yaz okulunda ders alma gibi öğrencileri yakından ilgilendiren başlıklara ilişkin bir sunum gerçekleştirildi. Öğrenci kayıt danışmanları Arş. Gör. Bilal Orhan (Kariyer danışmanı), Arş. Gör. Nakşıdil Alparslan ve Arş. Gör. Oğuzhan Ata öğrencilerimizle tanışarak kilit bilgiler konusunda tecrübelerini paylaştı.
Bölüm öğrencilerimiz için hazırlanan yapay zeka tabanlı danışman sohbet botu hakkında öğrencilerimizi bilgilendirerek oryantasyon programını tamamladık.
Aramıza katılan öğrencilerimizi hayatlarının bu yeni aşamasında İktisat bölümü olarak tebrik ediyor başarılı bir eğitim-öğretim hayatı diliyoruz.
Not: Oryantasyon programına katılamayan öğrencilerimiz, ilgili sunum dosyası için tıklayınız.
Mezunlarımızla, 27 Haziran 2025 tarihinde gerçekleştirilen mezuniyet günü kutlamaları vesilesiyle bir araya geldik. 2025 yılında mezun durumundaki öğrencilerimiz ile gerçekleştirdiğimiz odak grup toplantısında iktisat bölümü program öğrenme çıktılarını detaylı bir şekilde değerlendirdik. Öğrencilerimizin kariyer hedeflerini, eğitim-öğretim hayatları boyunca İktisat lisans programında karşılaştıkları güçlükleri ve sorunları masaya yatırdık. Programın iç paydaşlarından ve temel faydalanıcılarından olan öğrencilerin bu sorunların çözümüne yönelik önerilerini dinledik. Bölüm akadamik personelinin ve öğrenci danışmanlarının katıldığı toplantıda öğrencilerle danışmanlık, kariyer danışmanlığı ve tanımlı süreçler ile ilgili karşılıklı bilgi ve görüş alışverişinde bulunduk. Bu vesileyle toplantıya katılan ve değerli fikirlerini bizimle paylaşan mezunlarımıza teşekkür ederiz.
27 Haziran 2025 tarihinde üniversitemiz stadyumunda gerçekleşen mezuniyet töreninde öğrencilerimiz ile bir araya geldik. Törene öğrencilerimizin, velilerimizin, öğretim üyelerimiz ve personelimizin geniş katılımı gerçekleşti. Bölümümüz mezunlarını tebrik ediyor, hayatlarında başarılar diliyoruz.
Bölüm başkan yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak'ın yürütmekte olduğu Dijital Para ve Borsa dersi kapsamında, Yapı Kredi Bilecik Şube Müdürü Nusret Nuri Güner öğrencilerimize Finans Teknolojileri Arayüzleri konusunda bilgi verdi. Finansal Okuryazarlık ve Borsa Kulübü üyesi öğrencilerimizin organize etmiş olduğu eğitimde müşteri odaklı arayüzler, bankacılık ve finans alanında kullanılan yeni teknolojilere değinildi.
Bölüm başkan yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak'ın yürütmekte olduğu Dijital Para ve Borsa dersi kapsamında, Finansal Okuryazarlık ve Borsa Kulübü üyesi öğrencilerimizin organize etmiş olduğu SPL, SEGEM ve BES Sertifikaları Tanıtımı yapıldı.
SPL sertifikalarının, başta aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri ve halka açık şirketler olmak üzere, sermaye piyasalarında görev alacak uzmanların yetkinliğini belirlediğine; Düzey 1, 2, 3 ve Türev Araçlar gibi lisansların, yatırım danışmanlığı, fon yönetimi ve alım satım faaliyetleri için artık bir zorunluluk teşkil ettiğine değinildi. Diğer yandan, SEGEM Belgesinin, sigorta sektörünün temelini oluşturan teknik personel ve acenteler için hayati öneme sahip olduğu ve bu belgenin, sigorta acenteleri ile bankaların sigorta satış birimlerinin, mevzuata uygun şekilde poliçe düzenleme ve müşteriye doğru bilgi verme yetkisini sağladığı ifade edildi. Bireysel Emeklilik Sistemi Sertifikalarının (e-BEAS) ise, hızla büyüyen Bireysel Emeklilik Sistemi'nde emeklilik aracıları olarak çalışacak kişilerin alması gereken temel yetkinlik belgesi olduğu öğrencilerimize anlatıldı. Bu üç sertifika, finansal kuruluşların insan kaynakları departmanları için de temel bir eleme kriteri olup, sektördeki kariyer basamaklarını tırmanmak isteyen öğrencilerimiz için vazgeçilmez birer anahtar niteliği taşımaktadır.
Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından düzenlenen “İİBF Mezunları ile Kariyer Günleri” Etkinliği, 14 Mayıs Çarşamba günü başladı. Fakültenin çeşitli bölümlerinden mezun olan konukların öğrencilerle buluşturulmasını amaçlayan etkinlik, 16 Mayıs’ta İktisat Bölümü mezunlarının katıldığı oturumla son buldu.
Programın açılış konuşmaları Rektörümüz Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsa İpçioğlu tarafından gerçekleştirildi. Etkinliğin ilk gününde İşletme Bölümü oturumu düzenlenirken. ikinci gününde Maliye, Yönetim Bilişim Sistemleri ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinin oturumları takip edildi. Üçüncü gün ise bölümümüz mezunlarından Bilecik Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürü Cihan Örs, Osmanlı Yatırım Algoritmik İşlemler Uzmanı Osman Çalış, Vergi Müfettişi Tugay Koska ve Türkiye İş Bankası Yönetim Raporlama Uzmanı Sıla Kaplan'ın konuşmacı olarak yer aldığı İktisat Bölümü oturumu gerçekleştirilmiştir.
Moderatörlüğünü bölüm öğretim üyelerimizden bölüm başkan yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak'ın yaptığı toplantıda bölümümüz mezunları, öğrencilere kariyer yolculuklarını anlatarak tecrübelerini paylaştı. Bölüm öğretim üyelerimiz ve öğrencilerimizin yoğun katılımıyla gerçekleşen toplantıda mezunlarımız ile tekrar bir araya gelerek tecrübelerinden faydalanma şansına sahip olduk. Katılan tüm paydaşlarımıza İKtisat Bölümü olarak teşekkür ederiz.
Üniversitemiz ile Bilecik İl Emniyet Müdürlüğü iş birliğinde hayata geçirilen “Bireyin Finansal Öz-Yeterliliği” projesi kapsamında 15 Nisan Salı günü Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonunda önemli bir seminer gerçekleştirildi.
Programa Bilecik Valisi Sayın Şefik Aygöl, Bilecik Belediye Başkan Vekili Yaşar Külhan, Rektörümüz Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, İl protokolü, akademisyenlerimiz, öğrencilerimiz ve emniyet teşkilatı mensupları ile eşleri katıldı.
İktisat Bölümü öğretim üyelerimizden Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak’ın gerçekleştirdiği sunumda, bireylerin gelir-gider dengesi kurma becerisi, tasarruf alışkanlıkları, bütçe planlama, borç yönetimi ve finansal karar alma süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı. Katılımcılar, günlük yaşamda karşılaşılan ekonomik zorluklarla başa çıkma yöntemleri hakkında da bilgilendirildi.
Etkinlik, üniversite ile emniyet teşkilatı arasında kurulan güçlü iletişimin ve sosyal sorumluluk anlayışının güzel bir örneği olurken, katılımcılar tarafından da memnuniyetle karşılandı.
İktisat Bölümü danışma kurulumuz 2025 yılındaki ilk toplantısını 29 Ocak 2025 tarihinde bölümümüz toplantı salonunda gerçekleştirdi. Toplantı gündemini taslak çalışmaları süren, program eğitim amaçları ve program öğrenme çıktısı çalışmaları oluştururken, danışma kurulumuz iktisat bölümü lisans müfredatına ve lisans-lisansüstü programlarımızın işleyişine ilişkin fikir alışverişinde bulundu. Öğrencilerimizin mezuniyet sonrası kariyer gelişimlerinde faydalı olabilecek yetkinliklere dair görüşler tartışıldı. Saha tecrübeleri, staj imkanları, öğrencilerin henüz eğitimleri sürerken piyasa ve sektörlere yönelik nasıl tecrübe kazanabilecekleri konuları üzerine konuşuldu. Yeni gelişen alanlar, kariyer imkanları ve bu kariyer hedeflerine lisans programının öğrencileri ne şekilde hazırlayabileceğine yönelik fikir alışverişi yapılan toplantı verimli bir şekilde tamamlanmıştır. Katılan tüm paydaşlarımıza değerli görüşlerini bizimle paylaştıkları için teşekkür ediyoruz.
İktisat bölümü başkanlığımızca düzenlediğimiz, öğrenci ve mezunlarımızın kariyerlerini geliştirmeye, alandaki yeni gelişmelere dair bilgilendirmeye yönelik seminerlerimiz devam ediyor. 8 Ocak 2025 tarihinde düzenlenen Yapay Zeka ve Ekonomi semineri, fakültemiz konferans salonunda öğrenci, mezun ve personelimizin katılımıyla gerçekleşti. Bölüm öğretim üyelerimizden Prof. Dr. Mevlüdiye Şimşek'in açılışını yaptığı toplantıya Marmara Üniversitesi İktisat Bölümü emekli öğretim üylerinden ve eski bölüm başkanı Prof. Dr. Müfit Akyüz konuşmacı olarak katıldı. Yapay zeka ve teknoloji konusundaki gelişmelere, bu gelişmelerin ekonomi alanına taşıdığı yeniliklere dair ufuk açıcı bir konuşma oldu. Bölüm başkanımız Prof. Dr. Aykut Ekinci'nin konuşmacı hocamıza teşekkür belgesi takdim etmesiyle toplantı sona erdi. Gerek konuşmacı gerekse dinleyici olarak katılan tüm paydaşlarımıza tekrar teşekkür ederiz.
İktisat Bölüm Başkanlığınca, öğrenci ve mezunlarımızın kariyerlerini geliştirmeye yönelik yaptığımız etkinlikler devam ediyor. 19.12.2024 tarihinde Bilecik Akbank Şube Müdürü Halit Hüseyin Ülper, Yapı Kredi Bilecik Şube Müdürü Nusret Nuri Güner ve Kuveyt Türk Bilecik Şube Müdürü İlker Gürer “Bankacılıkta Kariyer Olanakları” konulu seminerimize konuşmacı olarak katıldı. Fakültemizin tüm bölümlerinden öğrencilerimiz seminere büyük ilgi gösterdi.
Açılışını bölüm başkan yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi Serkan Varsak’ın yaptığı toplantıda bankacılık sektöründe istenen vasıflar ve yetkinlikler, mülakat sürecinde banka insan kaynakları ve danışmanlık şirketlerinin beklentilerine dair ayrıntılı bilgiler verildi. Bunlardan bir kısmı:
Öğrencilerimizin henüz mezun olmadan sahip olabilecekleri, diploma kadar değerli SPK, SEGEM ve BES lisans ve sertifikalarının bankacılık kariyerindeki önemi. Bu belge ve eğitimlerin henüz iş hayatına atılmadan alınmasının bankacılık kariyerinde çalışanı nasıl öne geçirebileceği.
Bankacılık sektöründeki teknolojik evrim ve bunun insan kaynağında getirmiş olduğu dönüşüm; diğer yandan mezunlarımızdan beklenen vasıflardaki değişiklikler. Kredi kullandırma alanındaki teknolojik dönüşümün insan kaynağında aranan yetkinliklerde teknoloji kullanımı ve yatkınlığının aranmasına yol açtığı.
Sosyal becerilerin gelişmiş olması, müşteri ile kurulacak diyalog ve yabancı dil bilgisi.
Mülakatlarda aranan fiziksel, kılık-kıyafet düzeni, hitabet, göz temaslı iletişim, başvuran adayın kurum hakkında edindiği ve faaliyet alanlarına ile başvurulan pozisyona göre değişen ön bilginin yeterliliği, adayın kendisinin diğer adaylara kıyasla neden öne çıktığı konusunda öz bilgisi ve bunu karşı tarafa yansıtabilmesi.
Güven üzerine kurulu bankacılık sisteminde, işe alım sürecinde başvuran adayların da karşı tarafa güven veren, kendinden emin bir duruşa sahip olmasının önemi.
Öğrencilerimizin sorularıyla zenginleşen toplantıda bankacılık sektörünün özellikle kriz dönemlerini nasıl yönettiği, özsermayenin gerek bankacılıkta gerek reel sektörde krizleri yönetme konusunda nasıl önemli olduğu konusunda konuşmacılar fikirlerini paylaştı.
Kuveyt Türk Bilecik Şube Müdürü İlker Gürer, bankacılıkta henüz öğrenciyken staj imkanlarının bulunduğu konusunda öğrencilerimize bilgi verdi. Daha 3. sınıf veya 4. sınıftayken akademik olarak başarılı öğrencilerin “Bankada Kampüs” uygulamalarına başvurarak 1 veya 2 sene boyunca bankalarında staj yapma imkanına sahip olabileceğini ifade etti. Bölüm başkanımız Prof. Dr. Aykut Ekinci'nin katılan konuşmacılara teşekkür belgesi takdim etmesiyle toplantı sona erdi.
Akbank, Yapı Kredi ve Kuveyt Türk ile diğer bankaların her birinin kariyerle ilgili sosyal medya hesapları, online başvuru sistemlerinin bulunduğunu değerli öğrencilerimize hatırlatırız. Gerek konuşmacı olarak gerekse dinleyici olarak katılan tüm paydaşlarımıza tekrar teşekkür ederiz.
İktisat lisans programına ilişkin, paydaşlarımızın görüşlerinin toplanması hedefiyle başlattığımız toplantılarımıza devam ediyoruz. İlkini, bu yılın Temmuz ayında bölümümüzdan yeni mezun olan öğrencilerimizle gerçekleştirdiğimiz toplantıların ikincisini bölümümüzün en önemli paydaşlarından lisans programı öğrencilerimiz ile gerçekleştirdik. Öğrencilerimizin ders programlarına göre, 10.12.2024 ve 11.12.2024 tarihlerinde iki ayrı oturum halinde düzenlenen toplantılarda öğrencilerimize kalite kapsamında bölümümüzün yapmış olduğu faaliyetlere ve etkinliklere dair tanıtım yapıldı. Bölümümüzün hazırlanmakta olduğu akreditasyon başvuru süreci ile ilgili öğrencilerimize bilgi verildi ve fikirleri soruldu. Açılışını bölüm başkanımız Prof. Dr. Aykut Ekinci'nin yaptığı toplantıda, bölümümüzde uygulanmakta olan ve uygulanması planlanan bir kısım faaliyet hakkında, akademik danışmanlık hizmeti ve haftalık görüşme saatleri, kariyer danışmanlığı, devamsızlık uygulamaları, öğrenci temsilciliği, anket uygulamaları ve anketlerin doldurulmasına dair öğrencilerimizle fikir alışverişinde bulunduk.
Diğer yandan, bölüm başkan yardımcılarımızdan Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin Tiryaki'nin, ders kayıt danışmanlarından Arş. Gör. Dr. Hüseyin Safa Ünal, Arş. Gör Nakşıdil Alparslan ve Arş. Gör. Oğuzhan Ata'nın da katıldığı toplantıda, öğrencilerimiz ve mezunlarımızın kariyer hedeflerine yönelik olarak hazırlama çalışmalarını sürdürdüğümüz program eğitim amaçlarına ilişkin öğrencilerimizden fikirler alındı. Bu bağlamda, özellikle yabancı uyruklu öğrencilerimizin kendi ülkelerindeki kariyer imkanlarına dair görüşlerini aldık. Halihazırda kullanılan program öğrenme çıktılarına ilişkin öğrencilerimizin algılarına dair, müfredatımızın bu çıktıları ne derece karşıladığına ilişkin görüşleri soruldu. Öğrencilerimizin dileklerinin ve diğer görüşlerinin dinlendiği verimli bir toplantı gerçekleşti. Toplantıya dair rapor Kalite ve Akreditasyon Komisyonları ve bölüm başkanlığımızla paylaşılacaktır. Teveccüh ederek toplantıya katılan ve görüşlerini bizimle paylaşan değerli öğrencilerimize İktisat Bölümü olarak teşekkür ederiz. Toplantılara katılamayan öğrencilerimize, anketlere katılarak, danışmanları vasıtasıyla ve akademik personelimize ifade ederek görüşlerini bizimle paylaşabileceklerini tekrar hatırlatır verimli ve güzel bir eğitim-öğretim yılı dileriz.
Ekonominin farklı alanlarında kariyer planlayan öğrencilerimize rehberlik etmek amacıyla düzenlenen "İş Yaşamına Hazırlık" semineri, 18 Ekim 2024 tarihinde başarıyla gerçekleştirildi. İktisat Bölümü olarak düzenlediğimiz bu etkinlikte, öğrencilere iş dünyasına adım atarken dikkat etmeleri gereken konular ve profesyonel yaşamda karşılaşabilecekleri fırsatlar hakkında bilgi verildi.
Seminer, İktisat Bölümü Kariyer Danışmanı Arş. Gör. Bilal ORHAN’ın açılış konuşmasıyla başladı. Konuşmasında, öğrencilerimizin kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla önümüzdeki dönemde daha fazla etkinlik düzenleneceğini ve öğrencilerden gelen talepler doğrultusunda yeni projelerin hayata geçirileceğini belirtti.
Seminerde ayrıca, değerli hocalarımız Doç. Dr. Resül YAZICI ve Doç. Dr. Hüseyin TEZER, kariyer öykülerini ve uzmanlık alanlarındaki deneyimlerini paylaştılar. Özgeçmişin önemi, mülakata hazırlanma süreci ve sektör tecrübeleri başlıklarındaki sunumlar, öğrenciler tarafından takip edildi.
Katılım gösteren tüm öğrencilerimize ve değerli hocalarımıza teşekkür ederiz. İlerleyen dönemde düzenleyeceğimiz yeni etkinlikler hakkında bilgi almak için web sitemizi takip edebilirsiniz.