1.1. Program tasarımı ve onayı için kullanılan tanımlı süreçler ve paydaşların tasarım sürecine katkısı
Birimde eğitim-öğretim programlarının tasarlama yöntemleri;
– Program ve ders bilgi paketleri web sayfasında yayınlanır,
– Program tasarımında paydaş görüşleri katılımcı ve kapsayıcı olarak alınır,
– İç ve dış paydaş analizleri yapılır,
– Birim akademik kurulunda toplantılar yapılarak bölüm kararı alınır (Bölüm kurulu dosyasında muhafaza edilmektedir).
1.2. Programların amaçları ve çıktılarının TYYÇ ile ilişkisi
– Bölümümüz program amaçları ve çıktılarının TYYÇ ile ilişkisi ilgili web sayfasında ilan edilmektedir.
1.3. Program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi
– Bölümümüz program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi dersi yürüten öğretim elemanı tarafından yürütülmektedir.
1.4. Program ve ders bilgi paketlerinin ilan edildiği web sayfası
– Program ve ders bilgi paketleri üniversitemiz Bologna sayfasında ilan edilmektedir.
1.5. Ders dağılım dengesi (seçmeli-zorunlu) ve bu kapsamdaki kurum politikası/ilkeleri
– Bölümümüz ders dağılım dengesi Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) ile değerlendirilerek sağlanmaktadır.
1.6. Öğrenci iş yükü kredilerinin tanımlanmış ve paydaşlarla paylaşılmış olması
– Bölümümüze ait derslerin iş yükleri tanımlanmış olup üniversitemiz ilgili web sayfasında paydaşlara iletilmektedir.
1.7. Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenci görüşlerinin alınma yöntemi;
– Akademik danışmanlık hizmetleri ile yürütülmektedir.
2. Öğrenci Kabulü ve Gelişimi
2.1. Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi (Örgün eğitim, yaygın eğitim ve serbest öğrenme yoluyla edinilen bilgi ve beceriler)
Bölüm: ÖSYM tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sistemi LYS sonuçlarına göre YGS-2 türünde öğrenci almaktadır. Önceki öğrenmelerin tanınmasında üniversitemiz ilgili yönetmeliği referans alınmaktadır.
2.2. Öğrencinin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere tanımlı süreçler ve mevcut uygulamalar
Öğrencilerin akademik gelişimleri danışmanları ile takip edilmektedir. Öğrenciler mezuniyet öncesi Kariyer Danışmanı olarak görevlendirilen Öğr. Gör. Elif Erbay ile ya da mezun olduktan sonra Mezun Takip Sistemi sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Berrin Çelik ile iletişime geçmektedirler.
3. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
3.1. Aktif ve etkileşimli öğretme yöntemlerine ilişkin uygulamalar
Kurumda öğrenci merkezli öğrenme (aktif) konusunda uygulanan politikalar;
– Öğrenci merkezli öğretime önem verilir,
– Öğrencilerle her aşamada düzenli iletişim kurulur,
– Düzenli olarak öğretim üyesi ve öğrenci geri bildirimleri toplanır,
– Proje, ödev, sosyal sorumluluk etkinlikleri ve teknik geziler yapılır.
3.2. Disiplinler arası çalışmayı teşvik eden uygulamalar
Kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma fırsatı veren seçmeli dersler bulunur.
3.3. Varsa uzaktan eğitimde öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede kullanılan tanımlı süreçler
Öğrencinin başarısını ölçme ve değerlendirmek için kurumsal yöntemler kullanılır.
3.4. Ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek üzere kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri
Öğrencilerle iletişim danışmanlık sistemi ile kurulur. Öğrenciler dilek ve görüşlerini danışmanları ile anlatabilir.
3.5. Tanımlı öğrenci geri bildirim mekanizmaları
Öğrenci danışmanı ile Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden çevrimiçi iletişim kurabilir ve işlemlerini interaktif olarak gerçekleştirebilir.
3.6. Öğrenci geri bildirimleri kapsamında gerçekleştirilen iyileştirmelere ilişkin uygulamalar
Yazılı anketler ile dersler, öğretim üyeleri vb. konularda geri besleme sistemi henüz oluşturulmamıştır.
3.7. Öğrencilerin karar alma mekanizmalarına katılımı örnekleri
Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenci görüşlerinin alınma yöntemi;
– Akademik danışmanlık hizmetleri.
3.8. Öğrenci danışmanlık sisteminde kullanılan tanımlı süreçler
Öğrenciler danışmanlarına OBS sistemi üzerinden, elektronik posta yolu ile, dahili telefondan ya da yüz yüze görüşme talep ederek ulaşabilmektedirler.
3.9. Birimde öğrenci danışmanlık sistemi uygulamalarının yürütülme yöntemi;
– Danışmanlık sistemi geliştirilmiş ve ilan edilmiştir,
– Öğrenci danışmanı ile Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden çevrimiçi iletişim kurabilir ve işlemlerini interaktif olarak gerçekleştirebilir,
– Öğrenciler danışman öğretim üye ve elemanlarına sosyal ve kültürel konularda başvurup bilgi alabilir,
– Öğrenciler bölüm başkanlığı, yüksekokul birimleri, sağlık, kültür ve spor daire başkanlığı birimlerinden koordineli olarak destek alabilir.
3.10. Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar
Öğrenciler danışmanlarına OBS sistemi üzerinden, elektronik posta yolu ile, dahili telefondan ya da yüz yüze görüşme talep ederek ulaşabilmektedirler.
4. Öğretim Elemanları
4.1. Akademik kadronun uzmanlık alanı ile yürüttükleri ders arasında uyumun sağlanmasına yönelik uygulamalar
– Ders görevlendirmelerinde eğitim-öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesi sağlanır.
4.2. Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını takdir-tanıma ve ödüllendirmek üzere yapılan uygulamalar
Öğretim elemanlarının bilimsel niteliklerini iyileştirmeye yönelik programlara katılımı finansal ve idari açıdan desteklenir.
5. Öğrenme Kaynakları
5.1. Öğrenme kaynaklarına erişim
Eğitim-öğretimin etkinliğini artıracak öğrenme ortamları (derslik, hemşirelik laboratuvarı, anatomi laboratuvarı, toplantı salonu) uygun donanıma sahiptir ancak yeterli değildir. Yeterli hale getirilmesi için girişimler devam etmektedir.
5.2. E-öğrenme uygulamaları
Üniversitemiz kaynakları ile yürütülmektedir.
5.3. Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçları
Öğrencilerden geri bildirimler sözlü olarak alınmaktadır. Geribildirim süreçlerinin oluşturulması devam etmektedir.
5.4. Özel yaklaşım gerektiren öğrencilerle ilgili uygulamalar
Bölümümüzde özel yaklaşım gerektiren öğrenci bulunmamaktadır.
6. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
6.1. Programların izlenmesi ve güncellenmesine ilişkin tanımlı süreçler
İlgili yönergeye istinaden uygulama takviminde belirtilen tarihlerde bölüm kurul kararı ile güncellenmektedir.
6.2. Kurumun misyon, vizyon ve hedefleri doğrultusunda programlarını güncellemek üzere kurduğu mekanizma örnekleri
Birimin, eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ulaşılmasını güvence altına alma yöntemi; Bilgi formları, uygulama dosyaları ve ders uygulama dosyalarından oluşan Ders Bilgi Paketleri Dosyalarındadır.
6.3. Programların yıllık öz değerlendirme raporları ve yapılan iyileştirmeler
Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığının izlenmesi amacıyla akademik toplantılar ve değerlendirmeler yapılmaktadır.
6.4. Yapılan iyileştirmeler ve değişiklikler konusunda tüm paydaşların bilgilendirildiği uygulamalar
Yapılan iyileştirmeler ve değişiklikler konusunda paydaşların bilgilendirme yöntemi; birim web sayfası duyuruları.
6.5. Program ve ders öğrenme kazanımlarına ulaşılıp ulaşılmadığını izleyen sistemler
İyileştirmeler devam etmektedir.
6.6. Paydaş katılımıyla ve görüşlerinden hareketle programlarda yapılan iyileştirmeler
İyileştirmeler devam etmektedir.
6.7. Akreditasyon çalışmalarının teşvik edildiğine ilişkin tanımlı süreçler, uygulamalar
Bölümümüz henüz akredite olmamış olup akredite olmak için gerekli alt yapı çalışmalarına başlanması düşünülmektedir.
6.8. Mezunların ve iş dünyasının mezun yeterliliklerine ilişkin memnuniyet düzeyi
Belirli bir ölçüm yöntemi bulunmamaktadır.
Kanıt Belgeler:
B.1.1 http://w3.bilecik.edu.tr/hemsirelik/bolumler/
B.1.2 http://ebs.bilecik.edu.tr/Program/ProgramYeterlilikleriIliskisi?BolumNo=245
B.1.4. http://ebs.bilecik.edu.tr/Program/Bolum?BolumNo=245
B.1.6. http://ebs.bilecik.edu.tr/Program/DersKategoriListesi?BolumNo=245
B.2.1. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Kurum/52300778
B.3.2. http://ebs.bilecik.edu.tr/Program/DersKategoriListesi?BolumNo=245